Warsztaty Design Thinking. Czym kierować się przy wyborze odpowiedniego miejsca do ich przeprowadzenia?

21 czerwca 2022
Jezyk obcy a mózg
5/5 - (6 votes)

W Polsce coraz bardziej popularne stają się warsztaty Design Thinking. Określenie to odnośni się między innymi do szerokiego wachlarza zajęć, takich jak między innymi: wzornictwo przemysłowe, projektowanie graficzne, czy też kreacja stron internetowych. Do zorganizowania tego typu warsztatów potrzebna jest określona przestrzeń. Sala na warsztaty Design Thinking. Czym kierować się przy wyborze odpowiedniego miejsca do ich przeprowadzenia?

Design Thinking – co to takiego?

Warsztaty Design Thinking jest to metoda projektowania produktu, usługi lub innej czynności .  Z pewnością jest to coraz bardziej popularne zindywidualizowane podejście  do tworzenia nowych produktów i usług.  Design Thinking ma na celu szerokie zrozumienie problemów i potrzeb użytkowników. Metoda ta działa w oparciu o szereg założeń takich jak między innymi:

  • pełna koncentracja na użytkowniku;
  • dogłębne i bardzo dokładne spojrzenie na problem;
  • szukanie nowych rozwiązań;
  • eksperymentowanie i testowanie hipotez;
  • budowanie prototypów oraz częste zbieranie informacji zwrotnych od użytkowników;

Warsztaty tego typu są coraz bardziej poszukiwane przez Klientów. Dlaczego tak się dzieje? Przede wszystkim dlatego, że metoda ta pozwala na usystematyzowane podejście do innowacji.

Design Thinking – dlaczego warto

Wiele osób nie jest w stanie określić co tak naprawdę oznacza metoda Design Thinking i czym jest w praktyce. Podstawowym i bardzo istotnym argumentem może być to, że metoda ta z założenia ma tworzyć rozwiązania odpowiadające na potrzeby Klientów. Często jest to jednak mylące, z racji tego, że Design kojarzy się z ulepszaniem produktów.

Rola osoby projektującej bywa często bardzo ważna. Dzieje się tak, ponieważ świat zaczął wymagać zupełnie innego rodzaju projektowania. Bardziej odpowiedzialnego, z mocniejszym akcentem skupionym na rozwiązywaniu problemów.

Metody badań w Design Thinking

Mówiąc o metodzie Design Thinking można śmiało pokusić się o stwierdzenie, iż ma ona wiele wspólnego z marketingiem, ponieważ zarówno marketing, jak i warsztaty Design Thinking starają się stawiać Klienta oraz użytkownika w centrum uwagi. Warto podkreślić, iż istnieją różnice w celach oraz metodach badań w marketingu tych, jak i wykorzystywanych w procesie Design Thinking.

W przypadku badań przeprowadzonych w metodzie Design Thinking obserwujemy koncentrację na tym czego potrzebują ludzie. Celem badań jest szukanie zrozumienia kultury, doświadczeń, emocji, czy też myśli i określonych zachowań. Wszystko to ma na celu dostarczenia inspiracji do  wykonania projektu.

Warsztaty Design Thinking – wybór odpowiedniej sali

Jeśli chodzi o wybór odpowiedniej sali, należy zwrócić uwagę zarówno na kwestie związane z lokalizacją, jak i te techniczne.  Bardzo ważne jest to, żeby sala, którą wykorzystamy do przygotowania tego typu warsztatów posiadała między innymi: Wi-Fi, projektor, flipchart, tablicę suchościeralną z mazakami, klimatyzację, okna i drzwi izolujące od hałasu, zamykane na klucz lockery, itp. Wszystko po to, by móc się w pełni skupić na warsztatach. Tego typu zajęcia wymagają dużego skupienia oraz zaangażowania, dlatego tak ważne jest to, by organizować je w miejscu przystosowanym do tego celu. Warto też poczytać o tym jak wybrać optymalną salę i nie dać się zwariować 

Nasze sale są w pełni przystosowane do prac związanych z design thinking . Zapraszamy do kontaktu: 22 584 10 10, 668-041-729

lub wypełnienia formularza:

    Cel

    Sala

    rezerwacje@saleszkoleniowe.waw.pl